Родительский университет

родит.университетВ настоящее время родители, воспитывающие несовершеннолетних детей, нуждаются в квалифицированной помощи и просвещении по различным вопросам. Только в процессе взаимодействия педагогов и представителей заинтересованных структур с родителями можно успешно разрешить проблемы воспитания и развития детей, подростков и юношей, предупредить их девиантное поведение и семейное неблагополучие.

Родителям детей, учащихся, абитуриентов и студентов предоставляет возможность получить квалифицированную психологическую помощь, семейные и индивидуальные консультации, расширить свои психологические знания по различным вопросам обучения и воспитания.

Родительский университет – это многоуровневая система активного информирования, просвещения и обучения родителей (семей) через привлечение их к взаимосодействию в образовании (в обучении, воспитании и развитии) своих детей.

Положение о родительском университете

развернуть

ЗАЦВЕРДЖАНА

загад дырэктара

дзяржаўнай установы

адукацыі «Лебедзеўская сярэдняя

школа Маладзечанскага раёна імя

У.М.Калачыка» ад ________№ ___

 

ПАЛАЖЭННЕ

аб бацькоўскім універсітэце

дзяржаўнай установы адукацыі

«Лебедзеўская сярэдняя школа Маладзечанскага раёна

імя У.М.Калачыка»

 

  1. Агульныя палажэнні.
    • Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце дзяржаўнай установы адукацыі «Лебедзеўская сярэдняя школа Маладзечанскага раёна імя У.М.Калачыка» (далей - Палажэнне) распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Асаблівасці арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі» і вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, накірункі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.
    • Бацькоўскі ўніверсітэт створаны для развіцця ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям’і і школы.
    • Бацькоўскі ўніверсітэт здзяйсняе сваю дзейнасць у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і метадычнымі рэкамендацыямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Палажэннем.
    • Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не прыводзіць да змен арганізацыі прававой формы, тыпу і віду ўстановы адукацыі, у яго Уставе не фіксуецца.
    • Работу бацькоўскага ўніверсітэта арганізуе дырэктар, намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны, педагог-псіхолаг, прыцягваючы рэсурсы (кадравыя і інфармацыйныя) раёна.
    • Агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта здзяйсняе намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, ці ў выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі.
  2. Мэты, задачы і накірункі дзейнасці, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў.
    • Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з’яўляецца:стварэнне ўмоў, якія будуць садзейнічаць педагагічнай і псіхалагічнай асвеце бацькоў, азнаямленне з інфармацыяй па розных пытаннях выхавання праз рэалізацыю рэспубліканскага праекту «Бацькоўскі ўніверсітэт».
    • Задачы:

пабудаваць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнага дыялога з сям’ёй аб праблемах развіцця, навучання і выхавання асобы дзіцяці;

арганізаваць эфектыўнае супрацоўніцтва з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі);

павысіць матывацыю бацькоў вучыцца адказнаму бацькоўству, садзейнічаць развіццю навыкаў бацькоўскай самаадукацыі, ключавых кампетэнцый бацькоў;

павысіць сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную, прававую культуру бацькоў;

прапагандаваць пазітыўны вобраз сям’і, бацькі, маці, роднага дому, фарміраванне пачуцця Радзімы праз вывучэнне гісторыі свайго рода, роднага краю, сваёй дзяржавы;

садзейнічаць выхаванню сапраўдных грамадзян сваёй дзяржавы, сапраўдных працаўнікоў, адказных членаў сям’і;

фарміраваць каштоўнасна-сэнсавых асновы бацькоўства;

актуалізіраваць пачуццё адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;

фарміраваць і развіваць псіхолага-педагагічныя кампетэнцыі бацькоў у вобласці сямейнага выхавання (фарміраваць веды пра сямейную псіхалогію, дзіцяча-бацькоўскія адносіны, узроставыя асаблівасці дзяцей, фарміраваць гарманічныя сямейныя адносіны, навыкі канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;

забяспечваць мэтанакіраваную работу па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, паніжэнню рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікненню цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказваць своечасовую псіхолага-педагагічную і інфармацыйную дапамогу сем’ям, якія трапілі ў складаную жыццевую сітуацыю.

  • Асноўныя накірункі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта:

-Арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:

прававое – аб магчымасцях, правах і абавязках у здзяйсненні адукацыйных запатрабаванняў сям’і;

псіхолага-педагагічнае - аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;

грамадзянскае – аб шляхах развіцця адукацыі, школы.

  • Кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах;
  • Навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнцыі бацькоў у вобласці выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
  • Пашырэнне выхаваўчага и творчага патэнцыялу бацькоў і сям’і ў цэлым;
  • Будаванне сістэмы распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту;
  • Трансляцыя дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта на сайце ўстановы адукацыі.
    • Тры ступені рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта

I ступень – «Маё дзіця – малодшы школьнік» – для бацькоў навучэнцаў I – IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;

 

II ступень «Маё дзіця - падлетак» – для бацькоў навучэнцаў V – IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;

 

III ступень «Маё дзіця - старшакласнік» – для бацькоў навучэнцаў X – XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

  • Формы правядзення заняткаў

Традыцыйныя (лекцыі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытванні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г.д. );

 

Дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, лістовак, афармленне стэндаў, анкетаванне  бацькоў, прыцягванне бацькоў да ўдзелу ў мерапрыемствах).

  1. Умовы, парадак стварэння і кіравання бацькоўскім універсітэтам.
    • Умовы стварэння бацькоўскага ўніверсітэта:

     ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі «Лебедзеўская сярэдняя школа Маладзечанскага раёна імя У.М.Калачыка»;

     ствараецца на аснове загада дырэктара школы і сапраўднага Палажэння;

каардыніруе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, у выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі;

рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў;

за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;

бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізовывацца ў вочнай і дыстанцыйнай форме;

на школьным інтэрнэт-сайце ствараецца раздзел (падраздзел) «Бацькоўскі ўніверсітэт» для наступнага размяшчэння тэматычнай інфармацыі ў рамкаў бацькоўскага ўніверсітэта.

  • Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:
  • Нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;
  • Каардыніруе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;
  • Здзяйсняе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі, сацыяльным педагогам, педагогам-псіхолагам;
  • Вядзе ва ўстаноўленым парадку справаздачу, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыту адпаведных дзяржаўных органаў звесткі аб рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;
  • У мэтах рэалізацыі пастаўленных мэтаў, бацькоўскі ўніверсітэт узаемадзейнічае з асобамі, арганізацыямі, здзяйсняе навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі.
    • Бацькоўскі ўніверсітэт рэалізуецца на падставе падрыхтаванай праграмы вучонымі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Максіма Танка ці самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця.
    • Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта здзяйсняецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем і планам работы бацькоўскага ўніверсітэта.
    • У канцы навучальнага года каардынатар можа прадставіць педагагічнаму калектыву, вучэбна-метадычным фарміраванням інфармацыю аб эфектыўнасці, выніковасці рэалізацыі мерапрыемстваў плана бацькоўскага ўніверсітэта.
    • Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з’яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь аб арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай рабоце, ці іншы нарматыўны прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
  1. Структура бацькоўскага ўніверсітэта.
    • Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае дырэктар і зацвярджае загадам.
    • Бацькоўскі ўніверсітэт можа карыстацца ў рабоце наступнымі памяшканнямі, неабходнымі для забеспячэння яго дзейнасці – вучэбнымі кабінетамі, камп’ютарным класам, бібліятэкай і інш.
    • Класныя кіраўнікі арганізоўваюць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэту ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы.
  2. Дакументацыя.
  • Загад установы адукацыі аб арганізацыі работы бацькоўскага ўніверсітэта;
  • Палажэнне аб бацькоўскім ўніверсітэце;
  • План работы на вучэбны год;
  • Метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, буклеты, фота справаздачы, іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі).
  1. Парадак унясення зменаў і (ці) дапаўненняў у Палажэнне.
    • У сапраўдным Палажэнні могуць быць унесены неабходныя змены і (ці) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
свернуть
поделиться в: