ЗАЦВЕРДЖАНА
загад дырэктара
дзяржаўнай установы
адукацыі «Лебедзеўская сярэдняя
школа Маладзечанскага раёна імя
У.М.Калачыка» ад ________№ ___
ПАЛАЖЭННЕ
аб бацькоўскім універсітэце
дзяржаўнай установы адукацыі
«Лебедзеўская сярэдняя школа Маладзечанскага раёна
імя У.М.Калачыка»
- Агульныя палажэнні.
- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце дзяржаўнай установы адукацыі «Лебедзеўская сярэдняя школа Маладзечанскага раёна імя У.М.Калачыка» (далей - Палажэнне) распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Асаблівасці арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі» і вызначае ўмовы, парадак арганізацыі, накірункі дзейнасці, структуру бацькоўскага ўніверсітэта.
- Бацькоўскі ўніверсітэт створаны для развіцця ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям’і і школы.
- Бацькоўскі ўніверсітэт здзяйсняе сваю дзейнасць у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і метадычнымі рэкамендацыямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і сапраўдным Палажэннем.
- Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не прыводзіць да змен арганізацыі прававой формы, тыпу і віду ўстановы адукацыі, у яго Уставе не фіксуецца.
- Работу бацькоўскага ўніверсітэта арганізуе дырэктар, намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны, педагог-псіхолаг, прыцягваючы рэсурсы (кадравыя і інфармацыйныя) раёна.
- Агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта здзяйсняе намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, ці ў выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі.
- Мэты, задачы і накірункі дзейнасці, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў.
- Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з’яўляецца:стварэнне ўмоў, якія будуць садзейнічаць педагагічнай і псіхалагічнай асвеце бацькоў, азнаямленне з інфармацыяй па розных пытаннях выхавання праз рэалізацыю рэспубліканскага праекту «Бацькоўскі ўніверсітэт».
- Задачы:
пабудаваць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнага дыялога з сям’ёй аб праблемах развіцця, навучання і выхавання асобы дзіцяці;
арганізаваць эфектыўнае супрацоўніцтва з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі);
павысіць матывацыю бацькоў вучыцца адказнаму бацькоўству, садзейнічаць развіццю навыкаў бацькоўскай самаадукацыі, ключавых кампетэнцый бацькоў;
павысіць сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную, прававую культуру бацькоў;
прапагандаваць пазітыўны вобраз сям’і, бацькі, маці, роднага дому, фарміраванне пачуцця Радзімы праз вывучэнне гісторыі свайго рода, роднага краю, сваёй дзяржавы;
садзейнічаць выхаванню сапраўдных грамадзян сваёй дзяржавы, сапраўдных працаўнікоў, адказных членаў сям’і;
фарміраваць каштоўнасна-сэнсавых асновы бацькоўства;
актуалізіраваць пачуццё адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
фарміраваць і развіваць псіхолага-педагагічныя кампетэнцыі бацькоў у вобласці сямейнага выхавання (фарміраваць веды пра сямейную псіхалогію, дзіцяча-бацькоўскія адносіны, узроставыя асаблівасці дзяцей, фарміраваць гарманічныя сямейныя адносіны, навыкі канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
забяспечваць мэтанакіраваную работу па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, паніжэнню рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікненню цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказваць своечасовую псіхолага-педагагічную і інфармацыйную дапамогу сем’ям, якія трапілі ў складаную жыццевую сітуацыю.
- Асноўныя накірункі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта:
-Арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
прававое – аб магчымасцях, правах і абавязках у здзяйсненні адукацыйных запатрабаванняў сям’і;
псіхолага-педагагічнае - аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
грамадзянскае – аб шляхах развіцця адукацыі, школы.
- Кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах;
- Навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнцыі бацькоў у вобласці выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
- Пашырэнне выхаваўчага и творчага патэнцыялу бацькоў і сям’і ў цэлым;
- Будаванне сістэмы распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту;
- Трансляцыя дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта на сайце ўстановы адукацыі.
- Тры ступені рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта
I ступень – «Маё дзіця – малодшы школьнік» – для бацькоў навучэнцаў I – IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;
II ступень «Маё дзіця - падлетак» – для бацькоў навучэнцаў V – IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;
III ступень «Маё дзіця - старшакласнік» – для бацькоў навучэнцаў X – XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
- Формы правядзення заняткаў
Традыцыйныя (лекцыі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытванні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г.д. );
Дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, лістовак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, прыцягванне бацькоў да ўдзелу ў мерапрыемствах).
- Умовы, парадак стварэння і кіравання бацькоўскім універсітэтам.
- Умовы стварэння бацькоўскага ўніверсітэта:
ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі «Лебедзеўская сярэдняя школа Маладзечанскага раёна імя У.М.Калачыка»;
ствараецца на аснове загада дырэктара школы і сапраўднага Палажэння;
каардыніруе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, у выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі;
рэалізуецца ў кожным класе з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў;
за рэалізацыю бацькоўскага ўніверсітэта ў кожным класе адказвае класны кіраўнік;
бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізовывацца ў вочнай і дыстанцыйнай форме;
на школьным інтэрнэт-сайце ствараецца раздзел (падраздзел) «Бацькоўскі ўніверсітэт» для наступнага размяшчэння тэматычнай інфармацыі ў рамкаў бацькоўскага ўніверсітэта.
- Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:
- Нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;
- Каардыніруе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;
- Здзяйсняе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі, сацыяльным педагогам, педагогам-псіхолагам;
- Вядзе ва ўстаноўленым парадку справаздачу, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыту адпаведных дзяржаўных органаў звесткі аб рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;
- У мэтах рэалізацыі пастаўленных мэтаў, бацькоўскі ўніверсітэт узаемадзейнічае з асобамі, арганізацыямі, здзяйсняе навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі.
- Бацькоўскі ўніверсітэт рэалізуецца на падставе падрыхтаванай праграмы вучонымі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Максіма Танка ці самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця.
- Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта здзяйсняецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем і планам работы бацькоўскага ўніверсітэта.
- У канцы навучальнага года каардынатар можа прадставіць педагагічнаму калектыву, вучэбна-метадычным фарміраванням інфармацыю аб эфектыўнасці, выніковасці рэалізацыі мерапрыемстваў плана бацькоўскага ўніверсітэта.
- Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з’яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь аб арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай рабоце, ці іншы нарматыўны прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
- Структура бацькоўскага ўніверсітэта.
- Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае дырэктар і зацвярджае загадам.
- Бацькоўскі ўніверсітэт можа карыстацца ў рабоце наступнымі памяшканнямі, неабходнымі для забеспячэння яго дзейнасці – вучэбнымі кабінетамі, камп’ютарным класам, бібліятэкай і інш.
- Класныя кіраўнікі арганізоўваюць мерапрыемствы бацькоўскага ўніверсітэту ў рамках гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы.
- Дакументацыя.
- Загад установы адукацыі аб арганізацыі работы бацькоўскага ўніверсітэта;
- Палажэнне аб бацькоўскім ўніверсітэце;
- План работы на вучэбны год;
- Метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, буклеты, фота справаздачы, іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі).
- Парадак унясення зменаў і (ці) дапаўненняў у Палажэнне.
- У сапраўдным Палажэнні могуць быць унесены неабходныя змены і (ці) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
свернуть